Thursday, June 14, 2007

Vad jag vill sticka (kanske i sommar?)

Som vanlig har jag tusen stickprojekt i huvudet, så jag tänkte: det är nog bäst att jag skaffar en blogg och börjar skriva ner vad jag vill göra. Detta är alltså en blogg som mest är till som ett komplement till min egen hjärna.

Projekten som snurrar i mitt stackars huvud just nu är:
  1. tröja/kofta/bolero i tjockt vitt bomullsgarn, så mjukt så mjukt...
  2. krage i samma underbara garn som ovan
  3. grå/silver färgad sjal i lin, ev. i spetsmönster
  4. benvärmare med spetskant och sidenband
  5. vadsomhelst för att lära mig sticka flätor
  6. en babytröja i restgarner
  7. stickad mössa och nålbundna vantar för att matcha min vävda vintersjal
Ovanstående är mina blivande projekt. Så vad håller jag på med för tillfället? Inte så mycket faktiskt, har bara tre stickningar på gång för ovanlighetens skull.
  1. Enkel sjal i lin till mormor (födelsedagspresent, därför prio nr1)
  2. bomullskofta i min favoritblå färg, evighetsprojekt med stickor 2.5
  3. Grön kofta i alpaca från garnstudio (nästan färdig faktiskt!)

No comments: