Monday, October 15, 2007

Julklappar!

Nu börjar det bli hög tid att fundera över julklappar. Jag firar julen lite annorlunda i år, i ett land på andra sidan jorden, i en stad med över 14 miljoner invånare. Istället för familjen ska jag fira julafton med fem kompisar. I Beijing. Kina. Helt klart annorlunda!

Julklappar ska de ju få, mina vänner. Stickade sådana förhoppningsvis, om jag hinner. Jag tänker 3 sjalar, 1 par vantar, 1 par sockor. Hinner man det på 2 månader?

Kanske blivande julklappar:
  • spetssjal i grönt på stora stickor - wip
  • döskallesockar - har garn
  • regnbågssjal, ev med matchande pulsvärmare - behöver garn
  • mössa/sjal i mossgrön alpaca - garn finnes
  • svarta vantar med röda stjärnor - kanske garn
Ingen av mina bekanta läser min blogg, så det fungerar utmärkt som minnesförstärkare till mig.

Uppdatering! En av mina vänner läste min blogg, utan att jag visste det. Attans, nu vet han vad han får i julklapp...

No comments: