Tuesday, December 4, 2007

jag vill sticka en tröja! nu!

Det var längesen jag stickade en tröja, och ännu längre sen jag stickade en tröja som jag faktiskt blev nöjd med.

Ett starkt behov börjar infinna sig av någonting varmt, mjukt och välsittande. "Fitted" är den engelska termen, vad heter det på svenska? Tight låter fel. Jaja, ni förstår.
Thermal från Knitty är lockande, och garnet Gloss likaså. Men vilken färg? Cocoa, pumpkin, woodland sage eller kanske helt enkelt black?

Att beställa garn två veckor innan en resa till Kina är ju rätt dumt, så det får nog vänta tills efter dess ändå.

Uppdatering: såg att de ändå inte tar emot beställningar utanför USA. Dumt.

2 comments:

Åsa said...

Varför inte kika efter garn i Kina om du får en stund över? Man kan ju hitta sånt som inte går att få tag på nån annanstans. Ha en jättetrevlig resa.

Dödergök said...

Vilken fin tröja! Jag har sett den förut på knitty men inte tänkt så mycket på den. Men uj uj vad fin den är , undrar vad man kan tänka sig att använda för annat garn.