Thursday, February 28, 2008

Babyskor

Dessa babyskor stickade jag egentligen i höstas, med tanke att ge till en då nyfödd baby i min bekantskapskrets. Det gick snabbt och lätt att sticka dem, men sen kom monteringen... och den var inte rolig. Så de blev liggande fram tills häromveckan, då jag äntligen tog mig i kragen och slutförde monteringen. Babyn som skulle fått dem är alldelles för stor vid det här laget för att kunna använda dem, men det känns ju bra att vara förberedd inför nästa baby som kommer.

2 comments:

Anonymous said...

Ser jättefina ut. Visst är det skönare att ha färdiga saker liggande än halvfärdiga! Själv har jag en hel del av båda sorter. Må gott

Anelda said...

Min svärmor stickade såna här babyskor till min dotter men jag kommer inte ihåg i vilken bok hon hittade mönstret. Vet du vad boken heter eller var du fick tag i mönstret? Där är nämligen andra fina mönster som jag vill ha.