Saturday, January 17, 2009

vardagslyx i helylle stil

Ni undrade vad jag köpt för garn, och ni skulle bara veta! Hur mycket lyxiga garner som helst, det där med 500kr stämmer inte längre...
I nästa vecka kommer malabrigo lace, suri blue och kidsilk haze hem till mig via posten.
Dessutom har jag köpt garn till denna tröja, som jag bara måste sticka. Det insåg jag när jag redan beställt tidigare nämda garner. Då visade det sig att de reade ett lämpligt garn där jag redan beställt ifrån, och efter lite mailande med Maria på garnkorgen får jag nu allt garn i samma paket. Service!

Tack också för alla fina uppmuntrande kommentarer om livet! Nu har jag skrivit den där tentan, och det gick faktiskt bättre än förväntat (och bättre än det borde gått med tanke på min självdisciplin).

4 comments:

Ingalill said...

Wow vilken snygg tröja!

Jag har någonstans idag sett tumvantar med just en sådan uggla på.. kan det vara samma designer? Vantarna var jättehäftiga.

Skall bli spännade att följa hur ditt nya stickprojekt framskrider när väl garnet har anlänt.

Kamilla said...

Tröjan är jättefin! Jag måste nog ha en själv också, tack för det tipset!

Vad beställde du för garn till den?

Clara said...

Ingalill: hon länkar till tumvantarna i ett annat inlägg, men det är inte hon som gjort dom. Vantarna står också på min mentala att göra lista!

Kamilla: Jag körde på lyxgarn, och beställde Rowan Cocoon, tyckte det var ödet som avgjorde, då det fanns på rea hos garnkorgen just nu.

Anonymous said...

åh, den där tröjan har jag också tänkt sticka, visste inte att mönstret kommit, yay! ska bli spännande att se hur din version blir.