Wednesday, May 27, 2009

The owls are not what they seem

När Nina flyttar blir hennes rum mitt och Andreas arbetsrum (eller ja, datarum kanske är en mer korrekt benämning). I det rummet är det ett träd målat på väggen, fint på alla sätt så vi tänkte ha kvar det. Vad jag gått och klurat på ett tag är vad man kan smycka trädet med, vanliga tavlor känns fel. När jag hittade den här bilden var dock svaret givet! Broderi med koppling till världens bästa tv-serie och dessutom ugglor!
Såklart blir det inte ett exakt likadant broderi, men ugglor och texten är utgångsläget. Nu ska jag bara hitta lämpligt mönster.

2 comments:

Ilsefin said...

Haha, vilken kul idé! Jag älskade Twin Peaks när det gick!

Jag och sambon kallar vårat motsvarande rum för "lekrummet". Arbetsrum kändes inte riktigt rätt, för arbetar gör vi inte där. Jag har min vävstol symaskin, tyger, och annat slöjdmaterial, och datorn förstås. Och sambon har sina datorer och en massa sladdar och konstig elektronik. Då passade lekrum bättre tyckte vi :)

Clara said...

Nu heter vårt arbetsrum också lekrummet! Tack för tipset!