Friday, June 5, 2009

Djurparken


Det börjar bli lite ordning i kaoset hemma hos oss, jag börjar äntligen känna att jag kan slappna av här hemma! Jag har väldigt svårt att slappna av i ostädade rum, vilket är en synnerligen dålig grej när man flyttar. Nu är alla lådor samlade i lekrummet som får agera skräprum ett tag.

Idag har jag målat om den gröna väggen i vardagsrummet, nu är den brun istället (inte lika mörk som på bilderna dock, ljuset var lite dåligt när jag tog korten). Bordet målades häromdagen, jag är så nöjd! Jag har aldrig målat möbler sådär seriöst förut, med lackfärg och inte bara överbliven väggfärg. Nu är bordet samlingspunkt för alla djur som finns i vårt hem, vilket ju iof inte är så många. Får jag min vilja igenom skaffar vi en levande katt så småningom, så länge får jag nöja mig med en lysande kanin och det är ju inte heller så illa.

Kaninen är en present från min mamma, resten är loppisfynd. Länge leve kitschen!

No comments: