Friday, October 9, 2009

Material införskaffat



Idag trotsade jag min förkylning och gick ut från lägenheten för första gången på flera dagar. Man blir ju galen för mindre.
En tur till stadsbiblioteket kändes som en lagom utflykt, där lånade jag alla böcker de hade inne om tvåändsstickning:
  • Tvåändsstickning vackerts slitstarkt varmt av B. Dandanell
  • Tvåändsstickning arbetsbeskrivning utgivet av Dalarnas hemslöjd
  • Studieplan i tvåändsstickning, också skriven av Dandanell
På väg hem hämtade jag ut mitt z-tvinnade garn som jag köpt från garnkorgen. Snabba puckar, trodde aldrig jag skulle få det innan helgen (beställde sen i onsdags kväll)! Så nu ska jag nysta och sticka provlappar och allmänt förbereda mig för söndag!

4 comments:

Monica Hansen said...

Krya på dig!

Knitarina said...

Grattis till inträdet i en ny och helt underbar värld. Tvåändsstickning rules!

sofia said...

Åh, härligt garnet ser ut! Garnkorgen är toppen, jag önskar jag hade ett bra skäl till att beställa därifrån igen...

Bolla said...

Vilken fin bok! Om du skulle behöva ett par likadana brillor som exponeras så fint på bokens front så kan du få låna av mig. har ett par som täcker hela ansiktet liksom :-) Lycka till med dina ändar!