Thursday, October 15, 2009

Ordning och reda

Ny förvaring för min garn-stash! Det är fantastiskt, jag upptäcker garn jag glömt att jag hade och blir super-inspirerad till nya projekt. Det är bra det där med att se vad man har... och en extra bonus är att jag får plats med mycket mer garn. Innan hade jag garnet i två lådor under sängen, det var rörigt och bökigt. Tyvärr har jag ingen före-bild så jag kan inte göra en såndär snygg före-efter grej som alla inredningstidningar brukar ha.

Hyllan är ur serien Expedit från Ikea, inte den största varianten utan en som är 2x4 rutor. Vårt datarum/arbetsrum/lekrum är rätt litet, så jag kom inte så långt ifrån att jag kunde få en bra helhetsbild på underverket.

Om det är nån som undrar så har jag lådor på de två understa hyllplanen så att inte katten ska kunna hoppa upp och leka där. Säkrast både för garnen och henne, har hört några riktiga skräckhistorier om katter och garn, att de kan skada sina tarmar ordentligt om man försöker få upp garnbitar de svalt. Såna otäcka saker får aldrig hända Esther!

7 comments:

Joflopp said...

Vad proffsigt det ser ut! Jag har ju en gammal furumöbel, ungefär som en Expedit, som jag har mina garner (en del av dem.. ;) ) i. Vad mycket proffsigare det ser ut med en vit möbel till garnerna! Jag tror bestämt att jag har ett projekt att sysselsätta mig med under vintermånaderna när vi inte kan vara ute i rucklet: Måla hylla!
Jag måste verkligen se till att kattungesäkra hela lägenheten (och rucklet), det blir inte enkelt...

Jo said...

Ja, nu var det inte Joflopp som kommenterade. Han har ju inget garn, men han har en dator som jag lånar eftersom min strejkar. :)

Anonymous said...

Visst är det härligt inspirerande att ha ordning på garnlagret. Jag har också nyligen fått ordning på mitt, efter fem flyttar på 4½ år. Packade upp sånt jag glömt att jag hade, det var som julafton.

Dödergök said...

ÅH! Så där snyggt vill jag också ha det. Så fort vi bor lite större och jag får ha en egen atiljé då ska jag ha ordning och reda.

Clara said...

Jo: Sådär gör jag också jämt, råkar kommentera från andreas konto :)
Visst ser det proffsigt ut med vit hylla, det känns som att jag har en egen liten garnaffär där allt är gratis!

Dödergök: Den här hyllan tar nästan ingen plats alls, får den plats hos oss får den plats överallt... tror den mäter 79cm i bredd och 149 i höjd.

Katrina said...

Vad fint det blir! Skulle också vilja ha en sådan möbel, så man ser de garner man har!!
Jag får nöja mig med 1½ byrå med garn istället. För nu.

sofia said...

Vilken bra idé! Jag blir lite avundsjuk, det ser mycket finare ut än det städskåp jag fyllt med garn (och diverse annat pyssel)...