Wednesday, October 7, 2009

Tvåändsstickning

Jo, jag sa ju att jag hade bestämt mig. Det visade sig att det hade jag visst inte... men nu har jag!
Efter att ha mailat solsilke flera gånger och varit en allmänt krånglig kund insåg jag att det jag ville sticka inte fanns. Det finns muddar i flera fina mönster, bara inte något mönster som jag kände wow för. Och jag vill känna wow.

Så nu har jag tänkt om. Och nu tänker jag istället: Tvåändsstickning! Det har jag ju alltid velat lära mig. Så nu har jag beställt garn, z-tvinnat från kampes, och tänkte bege mig till biblioteket så fort förkylningen släpper lite. Kanske tar jag mig vatten över huvudet när jag försöker lära mig tvåändsstickning på egen hand, vi får se. Jag är i alla fall helt på det klara med att det här är en riktigt stor utmaning för mig, mitt tålamod är inte det största och jag har förstått att det krävs en del sådant för tvåändsstickning. Men det var ju utmana sig man skulle göra, och då får jag ju göra det med råge!


Bilden är inte min, jag har helt fräckt lånad den från vi 2 i sommar. Det är Eva L som gjort de fina halvvantarna, säg till om du vill att jag tar bort bilden.

7 comments:

Dödergök said...

Lycka till med tvåändsstickningen. Du får jättegärna fråga mig om grejer om jag kan vara till någon hjälp.

Marie said...

Kul, det kommer att gå som en dans.

Visa Lisa said...

Wow! Heja dig! Om jag deltagit själv är det här det jag närmast vill utmana mig själv med! Kolla in krokmaskan.se - massa tips! En hel hemsida full!

Stickeri said...

DVD'n med Carin Appelqvist är rätt tydlig om man tycker det är svårt att förstå från bilder. Youtube har jag faktiskt ingen koll på...

EvaL8 said...

Hej. Det är OK med bilden. Krokmaskan är bra och DVD-filmen är också till hjälp. Lycka till.

The Willow Fairy said...

Lycka til. Det verkar som du tagit dig an en tuff utmaning. Jag väntar nog med tvåändsstickning tills Grötö nästa år om jag kommer med då.

The Willow Fairy said...

Lycka til. Det verkar som du tagit dig an en tuff utmaning. Jag väntar nog med tvåändsstickning tills Grötö nästa år om jag kommer med då.