Friday, December 4, 2009

Ishbel


Nu är den klar, min tuggummirosa Ishbel! Jag gillar stooora sjalar, men eftersom jag inte hade tillräckligt med garn för den stora blev det den lilla varianten. Den blev verkligen liten... men eftersom den har så långa böjda snibbar går den runt hela vägen runt halsen utan problem. Andreas tyckte den såg ut som en ängel när den låg på sängen, och det passar ju bra såhär i juletider!

Mönster: Ishbel, gjord av den fantastiska Ysolda. Går att köpa här. Den här sjalen kan jag verkligen rekommendera om man inte stickat spets förut, det är ett enkelt och lättförståeligt mönster.
Garn: Malabrigo lace i färgen shocking pink, det gick åt ungefär 30g
Stickor: 4mm

11 comments:

Dödergök said...

Vad vacker den är! Rosa och bubblig, just en sån glad färg som behövs just nu och alltid.

knitbyme said...

Så fint du gör!

Carolina said...

Jättefin!
Och jag kan ju inte annat att instämma att mönstret är underbart ;)

Sunna said...

Så fin, tack för tipset, det är kanske den som ska få mig att våga sticka spetssjal

The Willow Fairy said...

Så vacker. Alla stickar Ishbel just nu. Jag har också planer på det. så småning om

Louise said...

Hur snabbt stickar du egentligen? Helt galet. :) Superfin sjal! Ha en fin helg.

metamorphosis said...

Måste säga att den gjorde sig väldigt bra i tuggummirosa - och att den där rosa gör sig väldigt bra nu i juletid, faktiskt! :-)

Johanna said...

Jättefin sjal i vacker färg! :-) Blev inspirerad att börja med en egen Ishbel. Har funderat på den ett tag och har haft Malabrigo lace liggandes i garnkorgen länge nu. Min blir också den mindre modellen, i färgen Forest.

Cecilia said...

Hm...kanske Ishbel ska bli min "debutsjal"? Ser fantastisk ut och är inte helt galet svår att sticka?
Ditt färgval är härligt!

Eva S said...

Vill göra, vill göra!! Den blev jättefin

Ida said...

Åh, va fin. Jag vill så gärna börja sticka spets men jag kan inte sticka "på engelska". Jag har inte hittat nåt sjalspetsmönster på svenska, vet du om det finns det någonstans? Annars hade det varit helt underbart om du hade velat göra en liten miniöversättning så att man kanske kan förstå grunderna ändå? :)

p.s. Jag älskar din blogg och du stickar fantastiskt! d.s.