Saturday, July 17, 2010

Pomatomus

Pomatomus, detta fantastiska mönster! Jag har stickat två par muddar tidigare men detta är mitt första par strumpor. Tyvärr är de lite för stora för mig och mönstret är lite svårt att minska på (och jag vägrar sticka med mindre stickor) så det blir nog också det sista.
Men fler muddar blir det garanterat, jag älskar att det är ett spetsmönster utan att för den delen vara gulligt och så är det ju fantastiskt roligt att sticka!

Garn: Merino 60 från Lienes design, det gick åt nästan precis två nystan.
Stickor: 2,5mm rundstickor, jag stickade magic loop

6 comments:

Emmy said...

Finfint! Jag älskar också pomatomusmönstret.

Knitarina said...

Kan man annat än älska Pomatomus?!
Dina rosa är så fina!

Anta said...

Jag gillar verkligen pomatomusmönstret, men jag fixar inte engelska beskrivningar, är så avundsjuk på alla som stickat det mönstret. Super snygg färg.
(du har inte en svensk översättning eller vet var man kan hitta en sån)
Ha en fortsatt skön sommar trots jobb.

ANNEPÅLANDET said...

Disse har jeg også strikket nettopp (men ikke blogget enda). Mønsteret er jo helt fantastisk, men jeg syns de var knotete å strikke - liker ikke å strikke vridde masker. Men dine ble kjempefine!

Elin said...

å vad söta!!

liene said...

De var jätte söta....
Gillar färner hemsk mycket...tyvärr har inte provat poma....jaa den mönster!