Tuesday, October 26, 2010

Coraline

Äntligen har jag börjat sticka på Coraline! Det tog lite tid innan jag hade hittat ett fint garn och rätt stickor, men nu är jag igång.

Jag köpte ett nystan rowan tweed på prov på El corte Ingles, och när jag kom ut i dagsljus var färgen sååå mycket finare än inne på varuhuset. Min slutsats är alltså att det är ljuset där inne det är fel på och inte färgen på garnen, men det blir ju lite av en chansning... Nu gick det bra i alla fall.
Min stickfasthet var helt åt skogen också, så nu stickar jag en mindre storlek på mindre stickor (3mm istället för 3,5), så jag hoppas den blir lagom sen. För en gångs skull har jag faktiskt gjort olika stickprover och grejer, känner mig duktig!

English: I have finally started knitting Coraline! My gauge was so wrong, but with smaller needles and a smaller size I hope it will be alright.

2 comments:

Sunna said...

Önskar jag kunde bli bättre på proverna, garnet ser mysigt ut

Erica Bessant said...

Garnet ser jätte mysigt ut. Gillar färgen!

Förresten, fin blogg du har. Har läst den ett tag. Gillar =o)