Monday, April 11, 2011

Paris

Paris alltså, vilken fantastisk stad! Jag är helt kär i den. Gick omkring och gapade och tittade och sa typ mest hela tiden "åh vad vaaackert". Vi har gått och gått, och jag har varit totalt språkförvirrad och pratat spanska med alla, vilket har skapat rätt stor förvirring.

Notre Dame

Den finaste bokaffären i hela världen, Shakespear and Company. Det bor författare i den, bara en sån sak liksom! Den ligger precis bredvid Notre Dame, så är ni i närheten bara måste ni gå dit.

Andreas hoppar!

Utsikt från toppen på Eiffeltornet. Jag lyckades ta ett kort, trots att jag mest blundade för att det var så högt!

Vi köpte macaroons på Laduree. Pistage var godast!

På Louvren försökte vi titta på tavlor. Det var dock fler än vi som ville göra det. Ser ni Mona Lisa?

Sacre Cour i Montmartre. Det var fint, men även här var det liiite för mycket turister.

Vi ramlade på världens finaste marknad av en slump, också i Montmartre. Jag ville köpa precis varenda stol, och bord, och skåp, och ja allt faktiskt. Hade lätt kunnat möblera en hel lägenhet med möbler härifrån!

Det bästa området har jag inga bilder från, nämligen Marais. Det är det 4:e distriktet, och där finns massa fina affärer och restauranger. Oavsett tid på dygnet är det fint där märkte vi!

7 comments:

Innestemmen said...

Sitter her i Norge, fremdeles med snø i skyggesidene av hagen, og prøver å ikke bli alt for misunnelig. Ha en riktig fin tur. Elsker også Paris, må dra dit snart igjen - helt klart.
Mvh Siv

Kamilla said...

Haha, just det där med Mona Lisa känner jag igen, vi var väääldigt hastigt på Louvren när vi var i Paris (han se Mona Lisa och Venus de Milo) 15 minuter, sedan var jag sur och hungrig ;D
Det ser ut att ha varit nice.
Min sambos syster var också där i helgen, hon sa att vädret var underbart.
Men jag gillar nog vädret i Östersund också 15 grader och sooool, äntligen. :)

Louise said...

Härliga bilder! Jag har aldrig varit i Paris men skulle hemskt gärna vilja åka. Allting verkar vara i en rosa dimma. Mycket fint.

Sofia said...

så fint! paris är verkligen underbart!

Erica Bessant said...

Verkar som ni haft en kanon helg! Lite tur har du haft hos mig också... kika in får du se! ;o)

Karolin said...

Paris är ja...som ingen annan stad jag varit i. Måste ragga upp en reskompis nu känner jag!

Vad roligt att du dessutom valde att besöka Shakespears Bookstore som jag tipsade om. Den är så himla fin. Åh. Paris <3

Ulrika said...

Men alltså, det ser ju helt underbart ut! Och den där marknaden... Oh, lala!