Sunday, July 3, 2011

LGBT festivalen!

Igår var det Pride-festival här i Madrid! Eller LGBT festivalen som den kallas här (LGBT= lesbian, gay, bi, trans). Värsta folkfesten! Jag har nog aldrig sett så mycket folk på Madrids gator.

Många transor stannade under paraden så att folk kunde posera med dem. Lite märkligt kände jag, som att ta kort på sig själv med ett exotiskt djur eller så, men hey, vad vet jag. Just den här tjejen hade väldigt vardagliga snygga kläder tycker jag.

Snygga nyckelpigor som var glada

Snyggaste tjejen!

Jag har ju skrivit förut att Madrid är en väldigt gay-vänlig stad, jag kan verkligen rekommendera samkönade par att åka hit på semester. Det går alldeles utmärkt att hålla handen eller kyssas på stan, något som ju tyvärr inte går i Sverige. Ingen höjer det minsta på ögonbrynen, och då är det här ändå ett katolskt land!

Bo i så fall i området Chueca, eller det tycker jag alla ska göra oavsett sexuell läggning. Malasaña och Chueca är de roligaste delarna av Madrid!

2 comments:

Fanny said...

Tack så himla mycket. Jag är väldigt nöjd men min kollektion och Josefin Hardinger som har fotat den har gjort ett supebra jobb. Du kan ju kolla in hennes fotoblogg om du vill http://tittblogg.blogspot.com

spiderchick said...

coolt :-)