Tuesday, October 11, 2011

En liten kanin till en ny bäbis

Den här kaninen, som visst är lite trött tror jag, är till en alldeles speciell bäbis. Nämligen min systers! Jag ska bli världens bästa moster! Bäbisen är än så länge kvar i magen och stannar där i ganska många månader till, men sen! Jag längtar. Och stickar ännu fler babygrejer.

Garn: bomullsgarn av okänt slag. Klänningen är gjord av restgarner från den här tröjan.
Stickor 3mm

Så, vad tycker jag om mönstret? Ärligt talat är jag inget fan av det. Kaninen blev ju söt och så, men jisses vad många onödiga sömmar! Jag _hatar_ att sy ihop stickade grejer. Och varenda liten del på kaninen hade en söm. Ska jag sticka efter det här mönstret igen krävs en hel del ändringar känner jag.

6 comments:

Pixi said...

Modigt hehe att göra en stickad variant av gosedjur, sj ögillar jag bäst amigurumis men man måste testa för att veta vilket som är bäst ju !! fast den blev väääldans söt s¨det kan det vara värt!Kram =)

Å said...

Ååå den är jättesöt!

Tyg och otyg said...

Jättesöt! Och vad roligt för dig som nu har två syskonbarn att se fram emot!

Ulrika said...

Vilken lycka att ha dig som syster när man får barn! Tänk så mycket fint bebisen ska få...

Baker's Corner said...

Vilken söt liten kanin du har gjort :)

//Lena

Jessica said...

Sy ihop stickade grejer är verkligen så jäkla trist. Men så söt som kaninen är så ser det ut att ha varit värt det. Och fint med syskonbarn!