Sunday, October 23, 2011

Fönstret


Jag gillar fönstret i vårt vardagsrum. Det är stort och ljust och fint. Och fyllt med pelargoner, som säkert borde få övervintra i någon källare, men jag försöker hålla liv i dem i lägenheten istället.

I fönstret hänger vimpeln som jag bytte till mig av Nusse.


Och såhär ser jag ut framför fönstret! Eller såhär såg jag ut igår, innan jag åkte hem till Karin på middag. Vi leker Halv åtta hos mig, och igår var första gången. Man borde äta trerätters oftare!


4 comments:

Jessica said...

hej! jag läser din blogg och blir jätteinspirerad varje gång, önskar jag själv hade mer tålamod själv att sticka. jag undrar var du hittat de fantastiska blomkrukorna du har i fönstret? Mina pelargoner behöver nya fina krukor känner jag. tack för en fin blogg!

Clara said...

Jessica: Det är Gunilla-krukor från Uppsala Ekeby. Går att hitta på loppisar eller på tradera. Jag gillar dom jättemycket!

Ulrika said...

Clara: jag vill bara säga att jag gillar din blogg jättemycket! Känner mig helt förväntanfull varje gång jag klickar mig in på den! Innehållet, bilderna, språket! Allt!

Sunna said...

det är en perfekt ide med halv 8 med sina vänner, vi brukar köra det inom familjen också, vi har varsin dag i veckan