Monday, December 10, 2012

Lycka i en tidig julklapp

I helgen fick jag och Andreas (och Lillhen) en tidig julklapp/bäbispresent. Min mamma tycker att alla bäbisar bör ha ett fårskinn att ligga på, och eftersom jag velat ha ett fårskinn ungefär hur länge som helst blev jag såklart jätteglad. Fårskinnet kommer från Norrgavel, det var enda stället jag hittade ekologiska vegetabiliskt garvade skinn utan att det krävdes bil för att köpa det. 

Nu ligger det i en fåtölj och sprider julstämning i väntan på bäbisen som ska gosa på det. Bredvid står helgens andra (lite billigare) inköp, en liten mini-gran. Vi åker alltid till Andreas familj över julen så vi har ingen stor gran, men en liten gran kan en faktiskt börja med redan nu tycker jag! Älskar att det doftar jul i hela lägenheten nu av hyacinther, gran och nejlike-apelsiner.

3 comments:

Ananas said...

Så mysigt med en minigran :)

Emmas dagar said...

Vilken klok mamma du har! Jag håller med henne om att bebisar ska ha ett eget fårskinn. Det är alltid kul med ett fårskinn!
Min 6-årings fårskinn har efter bebistiden varit båt, högt gräs för smådjur, päls när hon klätt ut sig till hund och får, sittskinn i pulka och allt möjligt mer.
:-)

Manduzana stickar said...

Vilken fin present från din mamma :)
Och söt gran! Vi slog också till på en minigran igår. Perfekt när man ändå åker iväg över jul.