Monday, May 6, 2013

Behovsstickning

Vissa saker är varken roliga eller inspirerande att sticka, utan görs bara av rent behov. De här sockarna till Astrid är såna, bara helt vanligt självrandande Fabel sockgarn och så det här dropsmönstret. 

En av de bästa grejerna med sjal är ju att bara kunna dra på ett par raggsockar och en mössa och vara redo att gå ut! Inget krånglande med jackor osv som väcker barnet, utan när Astrid har somnat kan jag uträtta ärenden eller gå en promenad. Känner mig lite som en pensionär dock som rör mig mellan biblioteket, konsum och posten (eftersom jag handlat så absurt mycket via nätet senaste tiden).

3 comments:

Helga said...

Fina! Verkar så mysigt att bära i sjal :)

Clara said...

Det är verkligen supermysigt!

Omvåren said...

Haha, om det är att vara pensionär så har jag varit det ganska länge ;-) Känner igen det där med behovsstickningen..Vad kul att läsa att ni sakta men säkert börjar hitta saker som funkar för er, och att ni kommer ut lite.