Sunday, April 6, 2014

Chickadee

 Senaste tiden har jag konsumerat en hel del, det blir lätt så när sjukdom håller i sig länge. Jag tycker lite synd om mig själv och klick klick så är garn/väskor/stickpåsar plötsligt på väg. Förutom att det kanske blivit liiiite väl mycket så är det ändå saker jag suktat efter länge, inga impulsköp. Alltid något. 

I fredags hämtade jag ut ett paket med Chickadee från Quince and co. Och vilket garn! Jag har klämt på det hemma hos Katarina så jag visste att jag skulle gilla det, mjukt, gosigt och med en härlig tvist. Jag har inte satt stickorna i det än så utförligare recension kommer sen. En kofta ska det bli har jag tänkt (det är ju koftans år i år för mig!). 

Varje härva är på 50g, och jag beställde 12 härvor. Trots frakt från USA blev det faktiskt inte SÅ dyrt (jag slapp tull) utan blev ca 700kr inklusive frakten, dvs ca 58:- per härva. Rätt fort gick det också, tror det tog ungefär tio dagar att få hem det. 

Jag fotade det ovanpå klaffbordet bredvid soffan (för övrigt bästa stället att placera sin te/kaffekopp), vilket också råkar vara Astrids favoritplats. Så hon klättrade upp, såg garnet och såg ut att tänka "det här är ju min plats, bort med garnet". 

Kast med liten härva. 

Och sen var Astrid herre på täppan! Älskar sättet hon sitter på, och när jag själv testat att sitta så har jag upptäckt att det faktiskt är förvånansvärt bekvämt. Men så har hon ju ärvt sina överrörliga höfter från mig också :). 

12 comments:

Petra said...

Vilken fin färg på garnet! :)

Wallinskaya said...

Fin färg på garnet och snygg sittstil också.

Sylvia said...

Astrid er jo bare skjønn!!! Og en bestemt, liten frøken.
Lykke til med garnet.

KatLinn said...

Hon är så härlig, Astrid! Ni kommer att ha ännu roligare när hon börjar prata och hennes bestämda åsikter uttalas högt och tydligt, det blir ingen enkel match :)
Och garnet ser ju magiskt ut, du kommer garanterat göra något helt magnifikt av detta!

Anneli said...

Din unge är så fantastiskt skön. :-)

Och garnet är också fint. Vilken tur du hade med tullen, jag har fått betala tull båda gångerna jag beställt från Quince.

/Garnfröken

Annie said...

Haha, vad härlig hon ser ut din älskling! Ser ut som hon har en egen vilja oxå! Vad kul med lite nya garner- då brukar inspirationen flöda..!

by Caloweena said...

Sötnöt! Är också sugen på Chikadee, men kan inte bestämma mig för mönster?

Anna said...

Åh fint garn och underbart barn!

ylva said...

Gud vilken härlig bild :-) och garnet ser underbart mjukt ut jag är inne i en lite blågrön, turkos period så färgen är helt fantastisk !!!

Anonymous said...

Snyggt garn och du hade tur med tullen! Lilla tösen ser så go ut.

Manduzana stickar said...

Åh, jag är så avis på garnet! Och bilderna på Astrid när hon kastar garn är fantastiska :)

Eva S said...

Sötaste lilla tjejen ni har! Hoppas hon mår bättre nu.