Saturday, April 26, 2014

Handspunnen rosa cheviot




De första dagarna när Astrid var inlagd kunde jag inte sticka ens den enklaste sak, det gick bara inte. Men när den värsta oron lagt sig och de värsta scenarion var borträknade så kunde jag plocka fram stickningen igen. Är glad att jag har en hobby som fungerar även på sjukhus, där finns oceaner av tid att slå ihjäl!

När jag kommit hem på kvällarna har jag spunnit istället, det hjälper faktiskt mer än stickning för att komma till ro. Resultatet är bland annat 50g Cheviot som är Navajo tvinnad. Handfärgad av mig precis innan Astrid blev sjuk och jag är faktiskt riktigt nöjd med färgen! Jag gillar rosa, men den får inte var för mesig och inte heller för skarp. Svår att fota dock, det blir lätt lite för rött på bild. 

2 comments:

Karin-Ida said...

Vilket vackert garn!
Hoppas Astrid mår bättre, och du också för den delen!

Anonymous said...

Ja visst är det skönt med handarbete - det ger ro i svåra stunder. Garnet är fint o jag är så nyfiken på vad det ska bli. Det blir säkert vackert...det har ju blivit till i er svåra tid o kan tänka mig att du kommer alltid minnas varje nyans i garnet. Hoppas lillan får komma hem snart.Kitty the knitter