Thursday, April 24, 2014

Kvar på sjukhuset


När vi åkte till akuten med Astrid för två veckor sedan trodde vi att vi skulle bli kvar några timmar. Nu 14 dagar senare är hon fortfarande inlagd. Vi hoppas dock på att snart snart få åka hem, Astrid klarar sig nästan helt utan syrgas nu och sonden behövs knappt heller. Exakt vad som är fel vet vi fortfarande inte helt, det verkar som att Astrid är lite av ett specialfall. Förhoppningsvis får vi provsvar idag eller imorgon. 

Astrid är så himla mycket piggare nu! Nästan som sig själv, även om hon inte är helt pigg än. Vi har fått dagspermission några gånger och hemma lever hon verkligen upp. Gör genast allt hon inte får, som tex att trycka på den röda knappen, samtidigt som hon skakar på huvudet och säger NÄÄ. För hon vet ju att hon inte får :). 

Det är verkligen en tuff tid det här, för oss alla tre. Jag försöker göra det absolut mest nödvändiga i skolan för att inte behöva ta studieuppehåll, och så kämpar jag ju fortfarande med den här depressionen. Den ger mig trötthetsattacker när jag inte orkar någonting alls, så det har blivit Andreas som tagit alla nätter på sjukhuset (bara en förälder får stanna). Hoppas hoppas hoppas att vi snart får sova hemma allihop! 

18 comments:

Maria said...

Åh Clara! Jag tänker på er! Kram!

Elisabet :) said...

Jag känner er inte personligen, men känner med er! Att ha ett sjukt barn är tufft. Vad skönt att hon mår så mycket bättrenågot. Jag hoppas att också du Clara ska få tillbaka dina krafter snart. Önskar er alla en skön hemkomst snart.

Anonymous said...

Precis, jag instämmer med ovanstående; jag hoppas också att du skall få tillbaka dina krafter och att allt skall ordna sig för er. Skönt att hon ändå är på bättringsvägen, även om det kanske ännu är en bit kvar. Håller tummarna för er.
Hälsningar,
/Maria
(en bloggläsare som har följt din blogg i flera år men som nog aldrig har skickat någon kommentar tidigare)

ylva said...

ojojoj vad ni har varit med om , hoppas att allt ordnar upp sig. En kram i cyberrymden från en som du heller inte känner men som tänker på din lilla familj .

ekomammaistan said...

Vad skönt att det går åt rätt håll. Hoppas att ni snart får komma tillbaka till er vanliga vardag. Kram!

Anonymous said...

Hoppas ni har någon i er närhet som kan ge er lite markservice ...handla, laga mat då och då. Och hoppas att du hittar nyckeln för att ta dig ur depressionen. Vad bra att lilla fröken har börjat piggna till. Så snart är ni nog hemma allihopa. Kitty the knitter

Katstrik said...

Følger jer ofte her på bloggen og sender gode tanker og ønsker om snarlig bedring til lillepigen. ;-)
Kh
AnneKatrine /Katstrik

Maria Guttman said...

Men lilla gumman då. Styrkekramar till föräldrarna. Det är tufft när ens små älsklingar är så sjuka.

Anonymous said...

Jag hör också till dem som följer din blogg och känner med dig och din lilla familj. Hoppas lilla Astrid kryar på sig och att ni får svar på vad hon har haft, och att du Clara får hjälp och styrka att komma upp från din depression. Och krafter till Andreas att orka stötta och finnas till för er båda! Hoppas allt vänder till det bättre nu med vårsolen!

Anonymous said...

Håller tummarna för att allt går bra och att ni får komma hem snart!

LallaGunilla said...

Jag har följt dig sedan du var gravid med lilla Astrid och uppskattat din blogg mycket, på flera sätt. Så nog känner jag med dig/er nu när ni har det tufft.
Kramar till er alla tre och jag håller tummarna för att ni får komma hem till vanlig, tråkig, hederlig vardag snart.

Lena Skoglund said...

Hoppas hoppas att ni snart får komma alla tre och att allt blir bra med lilla Astrid.

StinaKajsa said...

Åå så jobbigt för er föräldrar när barnet blir sjukt. Tycker så synd om lilla söta Astrid. Men du ska se att allt snart är bra och ni är hemma igen. Skönt att det finns sjukhus ändå :-) som inte bara skickar hem utan kollar upp. Kram

Karin-Ida said...

Glad att höra att det verkar gå framåt, har kikat in då och då och hoppats på en positiv nyhet.
Jag följer din blog och är väldigt förtjust i alla dina fina vant och mössmönster!
Håller tummarna för att Astrid snart är helt på benen och att de hittar en helt harmlös orsak till allt eländet. Jag har själv tre (stora) barn och kan föreställa mig hur jobbigt ni måste ha det!
Styrkekram från Wien

Annie said...

Vad skönt att hon är bättre! Det är inte konstigt att du har varit deprimerad- ibland klarar man inte av att hålla huvudet över vattenytan och det är helt ok...
Kram!

Anonymous said...

Så tungt du må ha det. Jeg selv har en datter på 10 månder som er syk og er innlagt på sykehuset en stund...man kjenner seg helt lost når man ikke kan hjelpe sitt eget barn som har det vondt. Kjenner at tårene presser på hver gang jeg har vært inne på bloggen din i det siste. Jeg føler virkelig med deg og håper at din lille prinsesse blir bra snart og at dere får noen svar.

Mange varme tanker fra oss i Oslo <3

-Leonora

Manduzana stickar said...

Jag önskar så att lilla Astrid ska få bli frisk och att ni ska få komma hem snart! Kram

mimma said...

Many wishes for your sweet little darling Astrid.
mimma