Monday, April 28, 2014

På mina stickor just nu

Just nu stickar jag på ett par enkla sockar i självrandande garn, första gången som jag testar istickad häl. Gillar egentligen inte att sticka sockar, men de är perfekt hjärndöd stickning med bara runt runt i rät maskor när tid behöver slås ihjäl på sjukhuset. 

Det här är ren njutning! En Acer i Wollmeise merino DK på Signature needles. Mmmmmm! Ska bara komma ihåg att göra den några centimeter kortare än vad jag vill ha den eftersom min förra kofta i wollmeise DK växte på längden i blockningen. Men garnet är så ljuvligt och så hållbart så det är det värt (min gröna slanted sleeven har jag använt mycket hela vintern och den ser i princip nystickad ut). 

Och så har jag lagt upp till en kofta i egen design i mitt Chickadee från Quince & CO. Men vad det ska bli skriver jag mer om någon annan gång. 

Sen har jag självklart fler saker jag stickar på, detta är bara vad jag lagt upp de senaste dagarna... :)

Astrid är fortfarande kvar på sjukhuset, hon behöver ligga på över 93% syresättning i blodet ett helt dygn (utan syrgas då) innan hon får komma hem. Nu ligger hon på 90-94 sådär, går lite upp och ner. Så nu är det nära! Men exakt var felet är vet de fortfarande inte så det kommer bli mer röntgningar och blodprover. 

5 comments:

Veronika said...

Det hjelper med selvstripende garn på strikkemotivasjonen når det er litt kjedelig, det som er på pinnene. Du strikker så mye nydelig, det er som koftene dine flyr av pinnene. Er spent på resultatet!

Er det ikke fantastisk med strikking at det både kan være en tanketom aktivitet, og så avansert at man må konsentrere seg og slett ikke ksn tenke på noe annet, alt etter hva man strikker? Det er terapi på mange nivå, det.

Riktig god bedring til Astrid, håper hun blir bra snart og at dere kan dra hjem.

med nål och tråd said...

Vilka härliga lyxiga stickningar som du har framför dig! Du har inspirerat mig så jag vill också sticka en slanted sleeven, din blev så himla fin!

Anonymous said...

mitt hjärta värker med er! att se sitt barn på sjukhus är inget man önskar någon. Stor kram!
Pernilla
ps vad för sockgarn är det? regia? supersnygga färger

metamorphosis said...

Hoppas Astrid blir riktigt pigg och kry riktigt snart!

Ser ut att vara en skön mix bland dina stickningar - både ren njutning och att mata maskor och få ngt användbart som resultat. Inte fy skam det!

Anna Martina said...

Bra att du håller ångan uppe med stickningen. Hoppas verkligen att Astrid får bli frisk snart!