Monday, May 19, 2014

Astrid och sjukdomen

Tyvärr är läget med Astrid oförändrat. Hon behöver fortfarande syrgas dygnet runt och är alltså inskriven på sjukhuset, även om vi får sova hemma. Vi börjar ställa in oss på att det här kan ta ett tag och har börjat ringa runt till försäkringskassan och försäkringsbolaget, sånt där som vi sköt upp först men som det nu är dags att ta tag i. Jag har ringt mitt sommarjobb också och berättat läget, och bestämt att jag inte kommer jobba i sommar. Det känns otroligt skönt! Som tur är så har vi fått en del pengar av min mormor så vi kommer klara oss, det psykiska läget är mycket mer pressat än det ekonomiska. Nu kan jag i alla fall se fram emot en lång "ledig" sommar. Sådär väldigt ledigt som det nu blir med ett sjukt barn, men jag kommer i alla fall inte jobba.

14 comments:

Emma said...

Hurra för din mormor som hjälper er! Det räcker ju med oron för sitt barn, skönt att slippa oro för ekonomin också.
Jag håller tummarna för er!!!

Maria Guttman said...

Styrkekramar till hela lilla familjen.... hoppas ni får en fin sommar nu då...

Annika said...

Vad tungt det måste vara. En stor kram till er och till Astrid, coh lycka till!

med nål och tråd said...

Hu, hoppas att ni snart får reda på vad som är fel. Ovisshet är så betungande.

LallaGunilla said...

Jag håller mina tummar för er. Hela, hela tiden.
Varm kram och lycka till!

Annie said...

Vad skönt att du kan ha den ekonomiska friheten att spendera sommmaren med Astrid:))) Tack och lov för mor-och farföräldrar!!

Malin said...

Så himla tråkigt att höra. Jag hoppas att Astrid mår bra snart! Bra beslut att inte jobba, och hurra för mormor.

ekomammaistan said...

Förstår verkligen att du vill vara så mycket som möjligt med Astrid istället för att jobba, skönt att det gått att lösa. Hoppas att Astrid blir bättre snart!

ylva said...

Ja det där livet, som du skrev en gång .En sak är klar att det kommer inte bli som förut ,men det kommer att bli bra.Du är så öppen med att du har det tungt psykiskt men samtidigt verkar du så stark och klok på nåt vis. Ni kommer klara det här tillsammans :)

mads said...

Här kommer en pepp från sajberspejs: hoppas det löser sig kvickt och att det ordnar sig bra. Oavsett vad så är hon rackarns söt, den lilla skrutten. Krya!

Emmas dagar said...

Jag önskar att Astrid snart piggar på sig och att ni får en fin sommar!

Kristina said...

Hoppas så att det vänder snart. Styrka och Energi till er alla tre.

Fraulein Skylvik said...

Vilken fin mormor som hjälper till så att ni inte behöver oroa er för värdsliga ting och kan vara med varandra istället under den här tiden :) Fortsätter att hålla tummarna för att det löser sig snart!

Ine said...

Håper så veldig at legene snart finner ut hva det er, og at lille Astrid blir frisk! <3