Sunday, May 11, 2014

En helg i Dals Långed

I helgen har jag och två kompisar åkt och hälsat på en tredje kompis i Dals Långed där hon går i skolan. Det var väldigt välbehövligt att få komma iväg ett tag och tänka på något annat än sjukdom!
Första kvällen när vi precis kommit fram gick jag en promenad själv, bara tittade på det vindstilla vattnet och typ andades. Jag gick på Stenebyskolan för sju år sedan, så det var fint att vara tillbaka.

Som småbarnsmamma vaknade jag två timmar före de andra, men tillslut åt vi frukost, på finporslin! 

Och åkte på loppisar

Hanna, som vi hälsade på, bor så himla fint! Här är hälften nerplockat inför att hon och hennes lägenhetskompis ska flytta när skolan slutat, men ni ser ändå finheten hoppas jag. 

Och så har vi kollat på Eurovison såklart, hunnit med att fota koftor (som kommer i senare inlägg) och sen slutade tyvärr det hela med storgråt för min del. Astrid blev sämre och fick åka in till sjukhuset igen. Så på söndagen packade vi in oss i bilen och åkte hem, och jag for direkt till sjukhuset. Astrid är pigg och glad men behöver dropp eftersom att hon kräks så mycket, och återigen vet ingen varför hon kräks. Livet alltså, men det var en fin helg så länge det varade. 

8 comments:

Anneli said...

Men lilla Astrid. Jösses, jag förstår att du är orolig. Jag har legat inne på sjukhus med båda mina barn och det finns inget värre än att se sina små så sjuka. Jag hoppas så innerligt att ni kan få veta vad som är tokigt och att hon då snabbt kan få hjälp för att må bättre. Stor kram till dig!

maria/lilla07an said...

Kramar om här inne också. Så glad att du fick lite andrum i glada vänners lag. Du behövde det så väl! Nu håller jag alla tummar för att det blir nån ordning med lilla Astrid å sjukdomen.

Elisabet :) said...

Utan att egentligen känna dig/er så känner jag med er, när jag läser om Astrids sjukdom gör det ont. Jag hoppas innerligt att de snart finner ut vad som är fel.
Gott att du fick möta dina vänner och hade möjlighet till fina stunder med dem.
Styrkekramar till hela din familj!

Anna said...

Stackars Astrid, och så fruktansvärt bekymmersamt för er. Jag har inte själv barn men inlevelseförmåga tillräckligt för att begripa hur tufft din familj har det nu.

Läkarna är duktiga, och de kommer inte att ge sej förrän de vet vad det är Astrid drabbats av.

Kramar till er, och särskilt till Astrid.

Manduzana stickar said...

Det måste vara skönt för dig att få komma iväg och andas lite. Astrids sjukdom måste tära något enormt.
Hoppas hoppas hoppas att det vänder och att hon blir bra igen snart! Kram

Annie said...

Vad otroligt jobbigt det måste vara för er att inte veta vad som är fel med goa lilla Astrid, och aldrig riktigt kunna koppla av...
Kramar från Våran Lilla Vrå!
ps Koftan är jättefin-vilket jobb! ds

Annika said...

Å, jag känner mig så ledsen för Astrids och er skull. Jag hoppas de upptäcker vad som är fel snart, så hon kan få må bättre igen.

Emmas dagar said...

Du verkar haft en fin helg!
Krya på Astrid! Kram!