Thursday, May 1, 2014

Första maj hemma i nattlinne och sockar

Vi har fått åka hem på långpermission från sjukhuset! Vi ska visserligen tillbaka för massa kontroller imorgon, men vi får sova hemma hela långhelgen. Så skönt! Men någon valborgsbrasa eller första maj demonstration blir det inte i år, vi släpar ju runt på en syrgastub (som har smeknamnet bomben på sjukhuset) och dessutom är Astrid extra infektionskänslig just nu. En lugn helg hemma blir det alltså, och det är precis vad vi alla behöver just nu.

Jag har stickat klart mina enkla självrandande sockar också, blir så inspirerad av alla sockar på Instagram där Dödergök dragit igång en sockutmaning

Det här är första gången jag stickat en istickad häl men det känns redan som en favorit! Jag använde mig av det här mönstret som jag tycker är pedagogiskt och bra. Garnet är Regia Mix-it Color i färg 09376 som jag köpte i Kinna för ett litet tag sedan. Jag gillar färgerna och tror att de kommer bli välanvända i höst. Dessutom blev det nästan 40g över, så det räcker gott och väl åt sockar till Astrid också. 

5 comments:

frisky frog said...

Superfina!
Hoppas att allt går på rätt håll för er nu. =)

Anonymous said...

Vad härligt att få vara hemma...kan tänka mig att lilla Astrid vill hellre vara hemma och ni behöver nog "nattlinnedagar" och mysa tillsammans. Och då behöver man ju ett par fina sockor! Kitty the knitter

Ida/FarWestLogbook said...

Sikke fine de er!
Håber I snart kan komme rigtigt hjem :)

Linnéa said...

Super snygga!
Hoppas att Astrid blir bättre snart :)

Cecilia N said...

Oj!

Har inte läst på ett tag och har "missat" sjukhuset.
Hoppas att de finner felet och att det är lätt åtgärdat så att Astrid blir frisk igen snart.