Monday, May 12, 2014

Gråsparv

Min Gråsparv är klar! Jag är nästan löjligt nöjd med den. 

Så ljuvligt mjuk i Dandelion yarn från Morris garn. Känns extra bra att det är ekologiskt! Jag har använt färgerna Little Miss Sunshine (den gula), Tintin in Tibet (den vita) och Fifty shades of grey (som naturligtvis är den grå).

Gråsparv är stickat nerifrån och upp med istickade ärmar som sys ihop precis på toppen. 

Jag har stickar runt eftersom jag avskyr aviga varv med flerfärgsstickning (älskar dock de räta, konstigt att det ena kan vara så roligt och det andra så tråkigt) så på insidan sitter ett band för att dölja sömmen som blev när jag klippte upp den. 

Mönster kommer i augusti/september när teststickarna gjort sitt jobb. 

Löjligt nöjd som sagt! 

När vi fotade såg vi efter ett tag att jag ställt mig ca 20cm från en stor myrstack, så hela mina ben var översållade med myror! Tur att jag inte är rädd för småkryp, och att jag hade vänner som då och då borstade av mina ben så att vi kunde fortsätta fotografera :)

35 comments:

ANNEPÅLANDET said...

Flott jakke - og nydelige farger!

Stine said...

Utrolig fine farger til deg :-)

Citronmoster said...

Flot trøje og flotte farver :)

Camilla said...

Koftan är så fin. Du passar verkligen i den.

Camilla said...

Koftan är så fin. Du passar verkligen i den.

med nål och tråd said...

Galet snygg, och himla fin tjej i koftan!

Anonymous said...

Rackarns fin kofta som matchar dina myrbeströdda strumpisar finfint ;)
Du é duktig, du!

Sara said...

Alltså den är helt fantastisk! Längtar till mönstret kommer!

Petra said...

Man ser verkligen att du är nöjd med den! Så otroligt snygg!

marremorr said...

Alltså, den är bara SÅÅÅÅÅÅ fiiin!!!=0)

Unknown said...

Så fin! Vilket underbart jobb och den är så härlig i färgerna och kontruktionen och mönstret och, ja allt!

Kite Designer said...

Fantastiskt fin! Grattis!

Malin said...

Alltså Clara, den är helt perfekt! Så vackert mönster. bra gjort!

Anna Martina said...

Den är verkligen helt fantastisk. Trots min aversion mot flerfärgstickning så kommer jag helt klart att köpa mönstret när det släpps!

Irene Lundell said...

Så fin den är!
Och... kanske strumpbyxor med myr-tryck vore något, istället för IRL-versionen ;)

eburlin said...

Helt galet fin!! :D

Ulrika said...

Jättefin!

Mamma Mia said...

Du är jätte fin! En mammabelöning, en perfekt och fin kofta efter alla dagar på sjukhus. Kram

Barbro said...

Finfin

Dödergök said...

Så väldigt perfekt fin bara!

Svarta Malin said...

Så fin den blev! Färgerna är ljuvliga tillsammans.
Och du är så fin också!

Anneli said...

Jösses så fin!

Monstermønster said...

Superfin! Grått og gult og hvitt er stilig sammen!

Manduzana stickar said...

Den där koftan, den är helt magisk!

emma said...

Jättejättefin!!! ...och jag är spänd på att se hur testet blir :)

Snögumman said...

Underbart snygg kofta! :-)

Ellinor said...

Superfin kofta! Det ska bli så roligt att se teststickarnas versioner (och det färdiga mönstret sedan, jag har redan valt garn ;).

mads said...

Vilken finfin kofta! Bra jobbat!

Therese said...

Fantastiskt fin!

LallaGunilla said...

Färgerna är underbara, mönstret likaså. Och tröjan klär dig otroligt bra. Och så jämnt och fint du stickar!
Finfint!

Pysselfarmor said...

Superfin!

Synnöve said...

Ursnygg kofta! Blev förtjust i dina prickiga strumpor tills jag läste texten. Tur att det var stack myror och inte pissmyror :)

KataM said...

Snygg! Fint mönster och härliga färger.

Anna said...

Koftan är jättejättejättefin!!

Sofie said...

Denne koften er bare helt nydelig! Gleder meg til mønsteret kommer, og jeg kan strikke min egen Gråsparv! :)