Sunday, May 25, 2014

Morsdag och grönt garn

Den här helgen skulle jag egentligen hälsat på hos Viffla tillsammans med ett gäng andra sköna stickerskor. Tyvärr blev det inte så, jag vågar inte åka till andra sidan Sverige när Astrid är sjuk. 
Istället har jag tröstat mig med att färga lite garn! 

Jag blev faktiskt väldigt nöjd med färgen. Och på Instagram har jag fått väldigt fina kommentarer, funderar faktiskt på om jag skulle ta och färga upp ett gäng och sälja. Vad tycker ni? 

Och idag är det Mors Dag! Astrid har inte riktigt fattat konceptet och är till på köpet rätt gnällig pga kindtänder som är på väg upp. Men vi har ätit tårta!

Och Astrid har klättrat upp på bordet, såklart. Min lilla vilding till barn! Min svärmor, som syns på bilden, är här och hjälper oss den här veckan. Om inga akuta sjukdomar sker i Göteborg ska Astrid göra en lung-biopsi på onsdag, så då får vi kanske reda på vad som orsakar alla hennes problem. Men lite läskigt är det att de ska plocka ut en bit av Astrids lunga, de måste öppna upp på sidan på henne dessutom för att kunna komma åt de minsta delarna där problemet sitter. Då är det skönt att ha lite extra hjälp från Astrids farmor med alla praktiska ting som ska göras. 

17 comments:

Veronica Olsson said...

Håller tummarna att allt går bra med Astrid,och att hon håller sig frisk så hon får göra biopsin.

Carina Dencker said...

Äldkar den gröna färgen! Ja andra gröna oxå. Puss på Astrids huvud o kram från mig.

Anonymous said...

Så grant garn! Självklart ska du färga och sälja. Lycka till med allt nu, vi håller tummarna för Lillsnuttan :) Kram från Norr

Wallinskaya said...

Måste bara säga att ni är väldigt tappra och Astrid ser ju otroligt glad ut trots omständigheterna. Tårtan ser för övrigt väldigt smaskig ut.

Fraulein Skylvik said...

Hoppas på att biospin går bra och att ni äntligen kan få reda på vad det är. Oroligt att gå runt och inte veta vad man kan göra.:(
Jag skulle jättegärna köpa garn av dig om du bestämmer dig för att färga upp mer i den härligt gröna nyansen! Vill ge mig på att färga själv men det känns lite vanskligt att ge sig på det med bara youtube till hjälp :)

Anonymous said...

Otroligt pigg grön färg...skulle nog köpa men sen tittar jag mitt garnförråd och tänker köpstopp. Men väldigt härlig vårgrön färg.Tur att ni får hjälp och hoppas man får veta vad som fattas lilla klättraren och kan hjälpa henne.

ekomammaistan said...

Förstår att det känns tufft med biopsin, men skönt om ni kan få ett ordentligt besked om vad det är. Håller tummarna.

marremorr said...

Det gröna garnet är superfint! Jag skulle mer än gärna köpa av det!=0) Lycka till med biopsin, håller tummarna!

Anonymous said...

Köper lätt färgen! Men vad är det för garn? Typ jitterbug? Eller tunnare?

mads said...

Men jisses vilken snygg grön färg! Lyxmossgrön typ, najs!

Mamma Mia said...

Det kommer att gå bra! 😘 Vi håller alla tummarna 👍

Maja said...

Den gröna färgen är underbar!
Jag skulle gärna köpa något nystan till en härlig sommarsjal!
För en utomstående finns ju inget annat än att hålla tummarna, men nog har Er lilla tös varit i mina tankar sedan jag läste om henne i förra veckan!
Jag hittade inte din blogg förrän då;-)
Lycka till och hör gärna av dig om priset på nystanen!
Maja

Maria Guttman said...

Jättefin grön färg ! Den kan du absolut göra mer av !
Håller också tummarna att biopsin blir av, och går bra samt att läkarna blir lite klokare och kan komma på vad som fattas din lilla sötnos!

Karin-Ida said...

Håller tummarna här från Wien också att det blir en biopsi och att allt går bra o tt ni får en förklaring!

Manduzana stickar said...

Bästa gröna färgen!
Hoppas hoppas biopsin blir av och att ni får veta varför hon är sjuk!

emma said...

Superdupersnygg grön!

Anna Mühlenbock said...

Sjukt fin grön färg! Jag skulle definitivt köpa ett par härvor om du får för dig att sälja!

Började följa din blogg för att få stick-inspiration, inte så konstigt, men nu är resan för Astrid lika viktig. Håller alla tummar och tår för att ni snart får veta vad som är galet!