Tuesday, July 15, 2014

Enkla ränder med prickar

En annan kofta som nyss hamnat på bild är den här. Enkel raglan, uppifrån och ner med ränder och prickar. Jag inspirerades av en Drops-kofta som jag stickat tidigare men gissar att Drops i sin tur har inspirerats av klassiska norska koftor som Fana och Lusekoftor. 

Vi gick (Astrid sprang) på kvällspromenad när jag passade på att fota. Astrid fullkomligt älskar bollar, så det som inte syns i bild är en badboll som hon jagar :)

Vi gick ner till bryggan där Astrid gillar att peta i sanden

peta litegrann

Står och tittar lite

Sen var det ju det är med att folk under två år måste hålla handen på bryggan. Astrid (aka ostkroken) misstycker men hennes farmor ser ändå ut att hålla humöret hyffsat uppe!

Garnet i Astrids kofta är Navia trio, som jag verkligen gillar! Först kändes det lite för strävt för en barnkofta men tvättat blir det mycket mjukare och jag tycker inte att det kliar. Verkar inte som att Astrid tycker det heller. 
Mönstret är mitt eget hittepå som sagt, och från början hade jag någon vag tanke med att kanske göra ett (gratis) mönster. Men sen blev Astrid sjuk och det här var min sjukhusstickning när hon var som allra sjukast och då var det inte en chans att jag orkade skriva ner hur jag gjorde, hur lätt den än är. Får se om det blir av i framtiden någon gång. 

4 comments:

Raitalammas said...

Oj vad fin! Alltså både flickan och koftan!

Annie said...

Den här koftan var verkligen fin! Vad trevligt att Astrid också verkar gilla den! Perfekt för hösten!

emma said...

Suppergullig både kofta och unge! :)
Jag klickade på kategorin stickat på din blogg härom dan och shit vilken parad av fina grejer.
Det vet jag ju redan, va mycket fint du gör, men när man såg allt i en lång lång lång rad - wow!

Fiff said...

Vilken fantastisk kofta! Vet inte varför jag inte följer dig, det är ju dumt :-)
Ser ut som att din flicka är i samma ålder som min! Min Malva är född mars 2013, men en såndär snygg kofta har hon inte...!