Wednesday, July 2, 2014

Loki

Jag har börjat sticka på en Loki till Astrid efter att ha sett Petras fina Loki-kofta. Mönstret verkar dock ha försvunnit från internet, och när jag mailade Ragga för att fråga om det så fungerade inte hennes mailadress heller. Mystiskt! Eftersom det var ett gratismönster från början har jag mailat en kopia till de som ville ha, och så drogs det även igång en KAL tack vara mailen :). 

Om fler vill vara med så hittar ni KAL:en på facebook: https://www.facebook.com/groups/797939876906161/ 

Mönstret då? Jag fortsätter gärna skicka ut det, maila clara(snabela)clarafalk(punkt)se så skickar jag det. Blir dock glad om ni som mailar faktiskt tänkt sticka koftan inom en rimlig framtid, jag gissar att mönstret blir tillgängligt igen så småningom (och annars kan jag eller någon annan säkert maila det till er då). Jag mailar gärna för jag vet hur trist det är att vilja sticka något som har funnits och sen plötsligt är borta, men jag fick rätt många mail redan igår :)

Jag är hemskt ledsen men jag orkar och hinner inte svara på alla mail om Loki-koftan. Jag har märkt att mönstret försvunnit men ni som letar efter mönstret får antingen gå med i gruppen på facebook där mönstret finns eller hitta det på något annat sätt. Trodde aldrig att efterfrågan skulle vara så stor, men nu har jag svarat på flera hundra mail och här går min gräns. Hoppas ni förstår!

10 comments:

Lena said...

Vilka härliga färger du valt att sticka med.

frisky frog said...

Soliga färger! =) Kan behövas mellan de svarta molnen...

Jo said...

Jättefina färger! Jag ska nog inte sticka den i det närmsta, men jag tjoar nog till senare för att höra om du har koll på var den finns! :)

maria carlander said...

Så himla fin! Jag älskar färgkombon! Du är awesome.

Boel said...

Så himla fina färger! Jag blir sugen på att sticka en fast jag inte är nån fena på flerfärgsstickning. Får se om jag vågar...

Såg förresten i kommentarerna på mönstersidan på Ravelry att mönstret finns tillgängligt här:

http://theicelandist.com/wp-content/uploads/2011/10/LOKI-English-V02.pdf

Maria said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Åhh, så fin den kommer att bli!

Clara said...

Boel: Åh vad bra, tack för tipset!

Anonymous said...

Vad betyder KAL egentligen?

Clara said...

KAL står för Knit-A-Long, dvs att ett gäng med personer stickar samma mönster och hjälper och peppar varandra undertiden.