Thursday, July 17, 2014

Spinner lite på slända

Det är Tour de fleece (spinningens motsvarighet till Tour de France) just nu, och eftersom jag inte kunde ta med mig min stora spinnrock så rotade jag fram den här sländan som jag lånat av Carina för flera år sedan (Carina det blev visst ett långlån, dags att du får tillbaka den!). Jag har aldrig riktigt gillat att spinna på slända, men det börjar faktiskt lossna lite nu. Är tveksam till om det någonsin kommer bli lika roligt som på spinnrocken, och så undrar jag hur ni andra gör för att inte få kramp i armen? Eller så är det jag som vill spinna så länge som möjligt som lyfter armen så högt upp som det bara går, borde kanske snurra upp garnet lite tidigare :)

4 comments:

med nål och tråd said...

Jo jag får också ont i axeln av att spinna på slända, så nu är jag sugen på spinnrock

Linda said...

Jag fick ont i armen i början, men nu har jag utvecklat sländmuskler. ;)

knitbyme said...

Ha! Det hade jag glömt helt!

AlpakkaAnna said...

Jag har egentligen bara gjort ett ordentligt försök att spinna på slända. Tråden gick bara av och jag tappade humöret. Då fick jag låna min kompis spinnrock. Där blev jag sittandes bra länge och lyckades få ihop c:a 20m 3ply garn :)