Friday, May 15, 2015

Pelargonklänningen











Bildbomb med Astrid i sin Geranium klänning! Hon vägrade ha på sig den de första månaderna den var klar, men nu gick den på och det verkar som att hon gillar den. Men vem kan motstå känslan av Liberty of London tyg och vid kjol som fladdrar? Knappast någon som testar det tänker jag! 

Mönstret är alltså Geranium dress av Made by Rae, superpedagogiskt och kul att sy efter. Jag vill göra fler! Den här är i storlek 2 år, och passar på Astrid som är drygt två men rätt liten för sin ålder (hon har ca 86-92 ungefär). Tyger är från Liberty of London, men jag köpte det som stuvbit på tradera. Älskar känslan i deras tyger! 


7 comments:

Anonymous said...

Bedårande, både klänning, barn och bilder!

Svarta Malin said...

Söt Astrid i söt klänning!

Anneli said...

Så otroligt fin klänning. Och ljuvliga bilder!

Anonymous said...

Endast det bästa är gott nog åt en liten prinsessa ;)!

ylva said...

Ser himla fin ut , en somrig känsla .

mads said...
This comment has been removed by the author.
mads said...

Tack för att du tipsade om det här mönstret på din blogg! Det var så himla fint. Nu har jag också sytt en geranium, och jädrar i min låda vad roligt det var! http://ettmolnikalasbyxor.blogspot.se/2015/06/glad-midsommar.html