Friday, September 4, 2015

Carpino




Den här tröjan var så rolig att sticka att det tog mindre än två veckor från uppläggning till att den var klar. Mönstret är Carpino, och även om det faktiskt var lite svårare att memorera mönstret än vad jag trodde så var den beroendeframkallande att sticka på.
Garnet är också ljuvligt! Det är ett supermjukt merinotweedgarn som jag köpt av Dandelion-Anna, men jag är osäker på om hon kommer fortsätta sälja det eftersom det inte är ekologiskt. Jag förstår henne men kan ändå inte låta bli att tycka om det, särskilt som det är väldigt drygt. Hela den här tröjan väger bara 230g!

3 comments:

Dödergök said...

Så fin. Vad knäppt det är egentligen att bilder och garn gör så mycket för ett plagg. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att tröjan ser rätt trist ut på mönsterbilderna men på dig ser den ju ut att vara världens bästa tröja!

Térèse said...

Jättesnygg tröja och fantastiska bilder!

Manduzana stickar said...

Den där tröjan ser ut att vara skapt för dig! Det är den ju men du fattar, haha.