Saturday, January 2, 2016

Gula Tvåändsvantar





De här vantarna blev klara strax innan jul. De är tvåändsstickade och jag är så nöjd! Efter några upprepningar under stickningens gång så sitter de perfekt och de lyser verkligen upp vardagen när jag har dem på mig. 

Garnet är z-tvinnat från Wåhlsteds i en fantastiskt fin gul. Jag köpte det för 4-5 år sedan så är osäker på färgnumret men jag tror bara de har en z-tvinnad gul. Väldigt nöjd med att jag valde rött som mönsterfärg istället för att fega ur med vitt som jag brukar. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde mer krusmönster. 

Mönster har jag inte direkt använt utan plockat delar ur tre olika tvåändsstickningsböcker. 

6 comments:

Garnhumlan said...

Så fina! Som solen. Hoppas att den kommer att lysa över dig och familjen under året som kommer!

Anonymous said...

Jag tycker de är otroligt fina precis som de är! Ewa

Händer på Haga said...

Fina!

med nål och tråd said...

Jättefina, vilken gulexplosion! Jag tycker det ser ut som att hålkruset framträder extra fint på det gula jämför med hur det brukar de ut på vitt.

http://textilejoy.blogspot.com/ said...

Både färger och mönster gör dina vantar så fina.Det går alltid att utveckla och det är det som är så spännande.Wåhlstedts garn är verkligen i en klass för sig och dina vantar är riktiga vitamininjektioner så här en söndag morgon då solen bara gör korta besök i vår del av världen.Ha en fin fortsättning på det nya året.

Manduzana stickar said...

Så otroligt fina!