Sunday, January 10, 2016

Instickade hörlurar

Jag har äntligen ett par fungerande hörlurar (vi har oändligt många hörlurar som saknar själva pluppdelen, bara har ljud i ena luren osv) så jag bestämde mig för att sticka in dem. Det är bra mot trassel plus att jag ser vilka som är de fungerande lurarna. 

Jag gillar gult. 

Nu kan jag lyssna på ljudböcker på promenader! Hurra!

Det är lite pilligt och trassligt att sticka in hörlurar, men inte svårt. Jag använde en I-cord på fyra maskor och stickor 2.5mm. Garnet är Colinette jitterbug. Trickset är att få icorden att gå runt själva sladden, det är svårt att förklara i ord men här finns en youtube video som förklarar. 

4 comments:

Nyster said...

Väldigt piffigt med allt som matchar! :)

Anonymous said...

Snyggt :)

Händer på Haga said...

Det måste jag prova, det blev ju så fint!

Manduzana stickar said...

Du är så fin i gult!