Tuesday, April 12, 2016

En Grön Blå Sand

Jag har stickat en kofta och jag är så otroligt nöjd! Mönstret heter Blue Sand och det här är min andra variant av den. Den första jag stickade var randig, precis så som mönstret skriver att den ska vara. Den randiga är en av mina allra mest använda koftor så jag bestämde mig för att sticka en till, men enfärgad den här gången. 

 Garnet är Wollmeise Dk, ett av mina absoluta favoriter. Wollmeise är ju kända för sina fantastiska färger men jag valde ändå att köpa vitt och sen handfärga själv. Då får jag precis den nyansen jag vill ha.

Jag har följt mönstret (gjorde combination yoke), det enda jag ändrat är att jag gjort den lite kortare för att passa min längd (eller brist på längd) bättre.  

Supernöjd! Gosigaste koftan jag äger. 

 Jag gillar fickorna väldigt mycket också. De rymmer egentligen inte särskilt mycket men de är en fin detalj plus att det är skönt att kunna ha händerna i fickorna.

Insidan av fickorna gjorde jag lite diskret randigt i grått. En rolig detalj, syns inte jättemycket men ändå roligare än släta. På den här bilden kom förresten självutlösaren med, bilderna i det här inlägget har jag fotat själv med stativ och självutlösare.

11 comments:

Maja said...

Så fin! Jeg likte både den stripete du har strikket tidligere, og denne ensfargde. Lekker grønnfarge:)

Elisabet :) said...

Vilken underbar färg. Älskar själv grönt!

Linnéa said...

Vilken härlig kofta och vilken mysig färg! Det är nästan så att jag blir sugen på att sticka en grön kofta, trots att jag inte gillar grönt ;)

Hanna said...

Jag har blivit inspierad att sticka samma mönster men jag stickar i ett grårosa luddigt garn. Din gröna är väldigt fin!

Anonymous said...

Vilken härlig kofta. Tack för tipset. Har spanat in den på Ravelry, så det kanske blir en egen.
/ Sara

Petronella said...

Vilken perfekt kofta! Och vilken härlig färg! Vad duktig du är!

Mari said...

Så fin! Både du og jakka!

Anonymous said...

Vilken gosig kofta. Och liten lyxig detalj med fickan. Fick en "vill ha"-upplevelse nu. Ska lägga mönstret på minnet./kitty

Eli Kristin Magnussen said...

Så flott du er. Og jeg falt også for den jakken - takk for at du viser den frem. Liker både denne freshe grønne og den stripete jakken du strikket tidligere.

Ser mønsteret er å få kjøpt på engelsk.. :o Sukk, kanskje en dag ... :P er ikke god på strikke-engelsken.

PS - lekker kjole også ;)

Kjekt å følge deg. Du er så utrolig kreativ og flink.
Nyt - god helg!!!!

Manduzana stickar said...

Den där koftmodellen är så snygg! Du har verkligen lyckats färga en superfin grön färg.

juliasvansbo said...

Hej Clara! Igår föll jag till föga och köpte garn till Blå Sand jag med! Dock av ett garn som var det sista att få,dessutom lite tunnare än det rekommenderade. Så jag ville bara dubbelkolla med dig om den steekas, i såna fall kan jag ju sticka i avvikande färg runt hals och framkant. Det ser ut så på bilderna men jag blir lite osäker?