Saturday, April 16, 2016

En serie bilder på en kaninklänning

När jag senast var på Stoff och Stil så köpte jag en bit av det här urgulliga kanintyget. Jag gillar ofta Stoff och Stils tyger men tycker att de varierar väldigt i kvaliteten. Den tryckta trikån har jag dock bra erfarenhet av. 
Astrid gillar att det är kaniner på. Vi köpte lite tygmärken där också och Astrid ville gärna placera en fotboll (hon ÄLSKAR bollar) mitt fram på bröstet ovanpå kaninerna men vi lyckades enas om att fotbollen kunde ligga i fickan. Pjuh, jag kände mig som en superförälder som lyckades förhandla fram det! Ge hit Nobels fredspris liksom och sen åker jag ner och förhandlar fram fred i mellanöstern när jag ändå håller på.

Det är inte lätt att få bilder på Astrid i kläder jag valt. Hon vill såklart bestämma själv vad hon ska ha på sig! Nu skulle den gula koftan på. 

Den här koftan har jag faktiskt aldrig lyckats få ett foto på när Astrid har den på sig, och tja den här gången kom den visst på ut och in. Det är en bra modell i alla fall, mönstret heter Go Buffalo

Köpta byxor, nysydd kaninklänning och ut-och-in vänd hemstickad kofta. Bra val tycker jag! 

Sen åkte koftan av igen och jag lyckades få en till bild på kaninklänningen. Mönstret är ur Ottobre 1/16, samma som den här klänningen men den här gången med en påsydd ficka fram istället för två fickor i sidorna.

7 comments:

Grahnslöjd said...

Vilken fin modell och vilket snyggt tyg!! Älskar kaninmönster och detta var jättefint,lagom diskret:)

Anonymous said...

Klänningen ser skön ut, och vilket sött mönster! Finast ändå är självaste Astrid, gillar speciellt sista bilden.

Annie said...

Sååå söt:) Och klänningen var fin den också, haha!!!

Elisabet :) said...

Jättefin klänning! Och en underbart vacker dotter!

Unsere kleine Farm said...

Lovely Dress!
I wish I had more of a sewing mojo :-) Currently I am more into reading and a little bit of crcheting ;-)
XO E.

Anonymous said...

Jag tycker nog också att Astrid är finast. För ett tag sen bläddrade jag i en stickbok (som jag inte minns namnet på)och tyckte jag kände igen barnet som var modell i den. Döm om min förvåning när jag insåg att det var Astrid. Det digitala och det analoga livet fick lite svårt att samsas i min hjärna en stund. :-)

Eli Kristin Magnussen said...

Nydelig :)) Og storveis fornøyd med herlige klær. Always ;)