Saturday, June 11, 2016

Jeansshorts till Andreas

Jag har länge varit sugen på att sy ett par Jedediah shorts till Andreas så när han sa att han behövde ett par nya shorts så var valet lätt. Jedediah fick det bli! Och det är ett toppenbra mönster som jag verkligen kan rekommendera, särskilt med den här utmärkta sew-alongen som hjälp för att lyckas med dragkedja och såna krångliga grejer. 

Andreas är vanligtvis typ en storlek 34 i jeans men i det här mönstret fick han storlek 36. Kanske är de liiite stora, men storlek 34 var helt klart för små (jag sydde en toille för att prova). Jag gjorde inga ändringar alls, sydde mönstret rakt av bara. 

Andreas har i princip haft dem varje dag sen de blev klara (för 2-3 veckor sen) så det är ju ett bra betyg! Och de funkar också fint att hoppa i, precis som mina shorts :)

No comments: