Monday, June 27, 2016

Midjeväskans återuppståndelse

Vad är nu detta! En magväska! Japp, detta hatade plagg har jag sytt. Det är ju så praktiskt :P. Och i den här varianten tycker jag att den är om inte snygg så i alla fall inte ful. Acceptabel. 

Mönstret heter Mini Waist Pack och jag gjorde den lite mindre genom att helt enkelt kryssa i "krymp för att passa" när jag skrev ut mönstret. Tygerna är rester från min Poolside Tote och kommer från Stoff och Stil. 

Midjeremmen och spännet tror jag att jag köpte hos Bibbi, är lite osäker. Nöjd med den är jag i alla fall, den är väldigt praktisk och bra!

3 comments:

Sara said...

Det var den snyggaste midjeväskan jag sett. Helt annorlunda än 80-tals-varianterna.

Kai said...

Vad snygg den är! Hur rymlig är den? Är dragkedjan platt på, eller är det någon vikning så öppningen förstoras när man öppnar dragkedjan? Om du fattar hur jag menar b��

Annika said...

Jättesnygg! Praktiskt när man har kjol eller byxor utan fickor. :) Kan ju sy flera i olika tyger som man kan matcha till olika kläder! :D