Tuesday, December 13, 2016

Astrids vantar


Jag har stickat ett par vantar till Astrid inspirerade av andra vantar jag sett, bla Svartir och Hvitir, men med en stickfasthet och passform som jag gillar. Har en tanke om att dela med mig av det här som gratismönster men det hade jag å andra sidan redan förra året och det har ändå inte blivit av att jag renskrivit mönstret inför teststickning. Denna trötthet och utmattning alltså, jag undrar när den ska ge sig. Så småningom kommer kanske mönster, vi får se :).

8 comments:

Anonymous said...

Superfine!

Syserine said...

Jag ullkurar alla vantar till barnen. Då håller de sig torra och blir också mer smutståliga och slittåliga. Hemstickade vantar är tveklöst varmast och mest lekvänliga!

Carina L said...

Superfina! Vad använde du för garn i dem?

Camilla said...

Fina vantar!
Önskar dig en fin dag!

Anna Fahlgren said...

vilka fina!! :D

Clara said...

Tack! De är stickade i Rosy green wool som jag färgat, borde ju skrivit det :)

Emilia said...

De är ju liksom alldeles perfekta. Jag kanske helt skamlöst försöker kopiera dem, bara!

susarolin said...

Jättefina! Hoppas orken återvänder för detta mönster skulle jag gärna sticka efter.