Sunday, March 26, 2017

En skjorta till Andreas

Att sy skjortor till både mig själv och Andreas är något jag varit sugen på länge. Strax innan jul var det rea på massa skjorttyger hos tyg.se och även om jag är lite skeptisk till deras alltför billiga priser så köpte jag tyg på chans till tre stycken skjortor. En till mig och två till Andreas. Den här gröna blev klar strax innan julafton (perfekt julaftonsskjorta) men jag vägrade sy skjorta nr2 innan vi fotat den första. Och ja det dröjde visst till slutet av mars innan det blev av :P. 

Mönstret är Negroni från Colette Patterns och jag tyckte det var bra och pedagogiskt att följa. Jag gjorde några ändringar, använde strl M för axlar och rygg och storlek L för sidorna fram. Längden är för strl L. Just längden är anledningen till varför jag vill sy skjortor till Andreas, alla vanliga köpta skjortor är alltid lite lite för korta för honom och nu kunde jag göra en lite längre variant så jag slipper gå omkring och längta efter att liksom dra ner hans skjortor lite hela tiden. Andreas är vanligtvis en L i nästan alla skjortor, om någon undrar för jämförelse. 

Andreas är nöjd och jag är nöjd och den var ett roligt projekt att sy! Lagom utmaning. Snart ska jag sy en grå skjorta till honom också, men just nu har jag sån lust att sy grejer till mig själv så det får vänta lite.

No comments: