Tuesday, November 28, 2017

Påfågelväska

Innan den här pissmånaden (som November varit för oss) började så tog jag lite projektbilder. Såhär ser jag alltså absolut inte ut i skrivande stund, istället för röda läppar har jag röd söndersnuten näsa. Väskan på bilden är i alla fall en av mina favoritmodeller och jag har sytt flera stycken. Från början är den baserad på Caravan tote från Noodlehead men jag har gjort om den rätt mycket. 

Den här är sydd i riktigt lyxtyg, ett stadigt bomullstyg från Liberty of London. Jag har bara sytt i deras klassiska tygkvalitet "tana lawn" tidigare men fick detta i födelsedagspresent av en kompis som varit i London. Älskar trycket med påfågelfjädrar! Det är samma som jag använde som foder i kuvertväskan

Om någon blir sugen på en väska i samma modell så har jag två stycken kvar till salu i min Etsyshop, men i andra tyger då. Gör lite reklam för mig själv sådär :)

No comments: