Sunday, February 25, 2018

Cumpleaños feliz

I fredags fyllde Astrid fem år! Som alla andra föräldrar tycker jag att det är galet vad tiden går fort (och samtidigt långsamt). I födelsedagspresent fick hon bla den här klänningen (och solglasögonen) och hennes docka som ligger lite bakom henne på bilden fick också en matchande outfit. 

Mönstret är Feliz dress, min tredje version av denna klänning. Precis som de två tidigare är överdelen och ärmarna i strl 6 år för extra rörelsevidd medan kjolen är i strl 5år för att inte bli för lång. Annars har jag inte gjort några ändringar mer än att lägga till en ficka framtill. 

Tyget är ett LJUVLIGT liberty of london tyg som jag fått i födelsedagspresent av två kompisar. Det är samma blomtryck som i den här klänningen men i en annan färgställning. Tror trycket heter John. 

Såhär ser den ut hängande på galgen. Jag sydde med dold dragkedja och fick faktiskt till den riktigt snyggt! Ja från rätsidan då vilket inte syns på den här bilden... 


Födelsedagsbarnet fick välja middag vilket blev McDonalds och sen blev det en liten tårta för oss tre hemma. Nästa helg blir det större kalas för släkten. Jag har precis kommit på det här med att spritsa grädde tårtan är finare än att bara använda slickepott så gjorde mitt första försök på den här minitårtan. Kräver en hel del övning för att få det fint (jag har en lååång väg klar innan jag kommer bli nöjd) men det var kul! Jag älskar kakor av olika slag, både mjuka och hårda, men tårtor har aldrig varit någon större favorit hos mig. Men att dekorera är ju faktiskt kul, ska ta och googla vidare för lite (lagom) inspiration till nästa helgs tårta! 

No comments: