Wednesday, May 2, 2018

Lou Box dress nr 2

Min första Lou Box dress har blivit en stor favorit hos mig, den är verkligen en perfekt avslappnad men ändå snygg trikåklänning. Så jag tog och sydde mig en till! 

Denna gång i bomullstrikå från Stoff och Stil. Har sytt en Inari-klänning i det här tyget innan och gillar verkligen det mycket. Det ser lite lila ut på bilden men är varmare i verkligheten, lite mer vinrött. 

Min första Lou box dress sydde jag med låg rygg men den här gången valde jag varianten med högre rygg. Inte lika snyggt men har ofta finnar på ryggen så ville dölja dom helt enkelt. 

Nu när jag ser bilderna så funderar jag på om jag skulle gjort den lite kortare? Å andra sidan är det skönt med lite längre klänningar på sommaren kan jag tycka, ger mer rörelsefrihet. Får fundera lite på det, att korta av den är ju lätt fixat men svårare att förlänga den om jag ångrar mig. 

Mönster: Lou Box dress 2
Storlek: xs-s
Ändringar: höjde midjan 2-3cm, ändrade bröstfickans placering
Tyg: bomullstrikå från Stoff och Stil
Fotograf: Andreas

No comments: