Wednesday, June 13, 2018

En till Inari

Här är några fler bilder som uppenbarligen legat länge i min dator, rätt mycket grönare ute och färre vitsippor (noll vitsippor ute just nu). Det här är i alla fall en till Inari tee dress från Named. Min tredje eller är det fjärde? Nej tredje tror jag. 

Inari är en enkel t-shirt klänning men jag gillar detaljerna med lite vridna sömmar och slitsen i sidan. Jag har inte gjort några ändringar mer än att lägga till en ficka och korta av den lite, men efter att ha sett frk Wibergs fina Inari-klänningar hon sytt till sin dotter är jag sugen på att korta av den en rejäl bit till. 

Tyget är viskostrikå från Stoff och Stil (eller är det från Gårda textil?). Gör sig bättre i verkligheten än på bild, dels är färgen svårfångad och dels syns varenda litet veck som blir när kameran kommer fram. Nu är frågan, korta av denna (då måste jag kanske ta bort fickan?) eller sy en till kortare? Lutar åt alternativ nr 2 :)

No comments: