Tuesday, August 21, 2018

Rosa

För ett tag sen köpte jag rosa Double gauze med tanken att sy ett linne att ha till min gula kjol. Kombon av gult och rosa är en stor favorit hos mig! Men så kände jag att den rosa färgen var lite för lik min egen hudfärg så jag bestämde mig för att måla prickar på för att det skulle bli en tydligare skillnad. 

Som ni kanske ser har jag inspirerats stort av Moonstone tyget jag sydde min senaste Tea house dress i. Mönstret har jag målat med penslar, jag gillar det mer än att använda mallar. Färgen är vanlig textilfärg som jag tror är från panduro eller något sånt vanligt ställe. På dom här bilderna syns det hur det såg ut när jag (och Astrid) målade. 

Mönstret antar jag att ni känner igen vid det här laget? Ogden Cami förstås, en stor favorit i min garderob. Sydd på exakt samma sätt som mina tidigare. 

Jag är väldigt nöjd med hur det blev! Har dock inte tvättat det än och undrar hur det blir när tyget drar ihop sig. Det återstår att se. Den här typen av double gauze (kommer från Rosa Huset) är lite annorlunda än den double gauze jag köpt tidigare från Nani iro. Den här drar ihop sig mer i tvätt och har en tydligare ytstrukur som jag inte gillar lika mycket som den från nani iro. 

Mönster: Ogden Cami
Storlek: 8 
Ändringar: inga, förutom förkortat axelbanden lite
Tyg: double gauze från Rosa Huset som jag själv målat prickar på
Fotograf: jag själv

No comments: