Tuesday, September 18, 2018

Datafodral

Andreas har nyligen fått en ny dator i jobbet och behövde ett enkelt datafodral att ha den i. Han har en Kånken med laptop del så den skyddas där, men eftersom det också ofta fraktas teckningar med mycket glitter på i samma fack behövdes något slags skydd mot glittret. Hans förra dator är helt täckt i glitter :D. 

Tyget har fantastiska Emilia Jensen tryckt, fint ska det vara till datorn! Sen har jag en lätt vaddering som mellanlägg och ett fodertyg i bomull/lin. Fodralet är enklast möjliga och det finns flera beskrivningar på nätet. Den jag använde mig av hittas här

Jag började med att sy den aaaalldeles för stor och fick sprätta och ta av 4cm både på bredden och höjden (vet inte hur jag mätte). De slutliga måtten blev 38x28cm inkl sömsmån (memo till mig själv om jag ska sy en till). Nu är den perfekt i storlek och Andreas är nöjd! Kul med ett snabbt projekt och dessutom något som kommer användas mycket tycker jag.