Saturday, October 6, 2018

Lysa

Vanten Lysa av Pia Kammeborn har jag haft ögonen på länge, de har legat på min vill-sticka-lista sen hon släppte mönstret för flera år sen. 

Så i våras tog jag fram min korg med rauma finull som är mitt favoritgarn för vantar, hittade ett nystan senapsgult som jag färgat själv och satte igång. 

De blev klara i april tror jag och sen dess har de legat ofotograferade. Det innebär att nu när jag ska skriva om dom så minns jag ingenting... Jag vet att jag inte stickade exakt efter mönstret men vad jag ändrade minns jag inte riktigt. Det är i alla fall inga stora ändringar. 

Superfina vantar som verkligen lyser upp i höstmörkret! 

2 comments:

Tove said...

Ja, verkligen superfina! :)

Linda said...

Så otroligt vackra vantar. Vilken drömblogg jag ramlade in på idag. Tack för vackert hantverk, ljuvliga mönster och ståtliga färger./Linda