Friday, December 14, 2018

All I want for christmas is planekonomi


Det här är förra årets julbroderi som precis blivit klart! Perfekt att hitta i projektkorgen lagom till december och fixa det sista på. Texten har jag lånat från Sara Graners bok med samma namn. 

När jag blötte ner det och spände ut det så släppte den röda färgen! Det här är nyköpt broderigarn, sånt vanligt mouline. Trodde inte färgen skulle släppa! Så nu är den lite lätt rosaröd på sina ställen vilket ju är lite irriterande men jaja. Det är ju ändå mörkt i december så syns inte så tydligt. 

Såhär ser det ut där den sitter ovanför datorn (själva datorn står längre bort i bokhyllan där den inte syns så mycket). Helt ostylat rum i övrigt, ser nu att jag kanske skulle rätat upp böckerna lite ¯\_(ツ)_/¯



Om någon känner för att brodera samma lägger jag ut min mall här. Bara att spara ner bilden för den som känner för det! 

2 comments:

Karin said...

Love it!
Färgblödningen drabbade även mitt broderi:
@Här bor det snälla barn”
Lägg i blöt och krama in några servetter Colour Catcher, så sugs överskottsfärgen bort och det vita blir kritvitt igen! God Jul

Clara said...

Karin: åh vilket bra tips, det ska jag testa! Tack!