Friday, January 4, 2019

Buteljgrön Inari



En till Inari, det är ju ett så bra plagg! Pyjamaskänsla men ser ändå hyffsat klädd ut. Behöver väl inte skriva så mycket mer, den är sydd på samma sätt som de tidigare. Eller jo, jag experimenterar lite med vilken längd jag tycker är bäst. Denna blev aningens för lång, nästa blir nog några cm kortare så kommer det vara perfekt sen!

Mönster: Inari tee dress
Storlek: 38
Ändringar: ändrat längden lite och lagt till en utanpåficka
Tyg: buteljgrön viskostrikå från Stoff och Stil

2 comments:

Ewa med bloggen tygochgarn said...

Visst är det härligt när man hittar sina favoritmodeller! Jag tycker färgen är vacker - och så tycker jag om att du beskriver den som buteljgrön, för min älskade mormor (som var hattmodist) använde också det namnet.

Annelie said...

Ursnygg längd och älskar buteljgrönt!